Ekmeğin “O” Hali

11:43 AM / Posted by Qte /

Son yazılarımdan anlayabileceğiniz üzere, bir lezzet durağından, başka bir tanesine koşuyorum bu aralar çünkü son baharın resmen gelişiyle birlikte benim de ruh halim oburluk fazına girmiş bulunuyor. Mehmet Yasin’in kulakları çınlasın. Simdi size New York’ta bagel’in (bir cins tatlı küçük ekmek) en güzelini nerede yediğimi anlatacağım. Ama ondan önce kısa bir giriş yapmak istiyorum.

Ah ah… bir Pazar sabahı erkenden, komşum Deniz’in kahvaltıya sürükleme çabasıyla başladı her şey. Henüz uyku mahmuru, gözlerimi bile açamazken kendimi salaş görünümlü bir mekanda buldum. Dışarıdan bu dükkanı hiç bir şeye benzetemedim ve itiraf edeyim, içten içe arkadaşıma söylenmeye bile başladım. Ancak bu eleştirisel tavrım, içeri girince yerini meraka bıraktı. Sabahın 10’u bile olmadan, bunca insan burada ne arıyor diye hayrete düştüm. Şaşkınlıkla beklerken menüyü iyice inceleme fırsatı buldum. Sıra bize gelince “Everything Bagel” adi verilen ve içinde soğandan tutun da keten tohumuna her şeyin bulunduğu bir bagel ısmarladım. İçine bolca krem peyniri, somon füme ve biraz da yeşillik doldurtup, çaylarimizi da ısmarlayıp zar zor bulduğumuz bir masaya oturuverdik. Parlak yüzeyli ve karamel rengindeki bu leziz mi leziz bagel’i nasıl da bir lokmada yutuvermiştim—utanıyorum! Tüm bagellarin hemen oracıkta, gözümüzün önünde taptaze bir şekilde yapılıyor olması, içeriyi saran çıtır ekmek kokusu ve keyifli bir kalabalık, tattığım bagelin lezzetini daha da arttırmıştı sanki. Arkadasim Deniz sagolsun, o gün bugündür, Ess-a-Bagel adli dükkandan vazgeçemedim ve hepinize, bir sabah kahvaltısı için uğramanızı tavsiye ederim. (Ess-a-Bagel, 3.cadde ve 51 ve 52. sokaklar arasında yer alıyor.)

Aslında bagel denen, en nihayetinde yüzük şeklinde bir ekmek- ekmeğin “o” hali diyorum ben... Fakat kendisini farklı kılan, pişirilmeden önce, bir sure suda haşlanması. Bu işlemin sonucunda içi oldukça yoğun ve lezzetli, dışı ise kıtırımsı bir tarz ekmek ortaya çıkıyor diyebiliriz. Evde denemek isterseniz, tarif için şu adresten yararlanabilirsiniz. Resimdeki bagel kesecegi için de şu adrese bakabilirsiniz.

İlginçtir, bagel Polonya’nın Krakow şehrinde, Paskalya zamanı için yapılan yemek denemeleri esnasında icat edilmiş. 16. Yüzyılın sonlarına doğru ise, bagel Polonyalıların çok sik tercih ettikleri bir ekmek olmuş. Bugün ise, Amerika, Kanada, İngiltere gibi ülkelerin, özellikle Musevi popülasyonlarının çok olduğu şehirlerde sıkça tercih edilen bir ürün.

Söylemeden geçemeyeceğim, bende geçen hafta ilk defa, evde ekmek pişirmeyi denedim (bknz resim:)). Bagel falan değil tabiî ki ama çok sevgili Papatya Prenses’in tarifiyle çiçek ekmek yaptım. Hem yaparken, hem de yerken çok keyif aldım ve epeyce de güzel oldu diyebilirim. Evde ekmek yapmanın bu kadar kolay olacağını tahmin etmemiştim, hepinize tavsiye ederim. Tarifi şurada bulabilirsiniz. (Ben kepekli yapmayi sectim.)

Labels: , ,

7 comments:

Comment by Malla on October 7, 2009 at 1:07 PM

Ekmeğin nefis görünüyor:).Ellerine sağlık. Afiyet olsun:)

Comment by papatya prenses on October 7, 2009 at 1:16 PM

Ne kadar güzel anlatmışsınız bageli:) Bir günde onu denerim..

tarifi denemenize ve memnun kalmanıza çok sevindim:) afiyetler olsun!

Anonymous on October 7, 2009 at 3:53 PM

Bunu okuduktan sonra hemen gidip bir bagel keyfi yapasim geldi ^.^

Anonymous on October 8, 2009 at 12:36 AM

Canim arkadasim canimi cektirdin simdi bir ucaga atla diyo seytan ess-a-bagelda bulus yasoyla bir "O" ekmek bir cay saatlerce dedikodu yap! cok ozledim seni yazi super...

Anonymous on October 8, 2009 at 12:41 AM

Canim arkadasim canimi cektirdin simdi bir ucaga atla diyo seytan ess-a-bagelda bulus yasoyla bir "O" ekmek bir cay saatlerce dedikodu yap! cok ozledim seni yazi super...

Comment by Stil Direktoru on October 8, 2009 at 12:45 AM

O kadar özeniyorum ki ekmek ve çay seven insanlara ben yanına bile yaklaşamıyorum desem garip kız demezsin değil mi :)

Comment by Qte on October 8, 2009 at 9:02 AM

Malla: teşekkürler, sende denemelisin, çok kolay- söz!

Papatya Prenses: sayenizde, tekrar teşekkürler.

Oz-T: Aynen!!!! Daha bu sabah yiyiverdim hemen bir tane.

Stil Direktörü: Sana inanmıyorum!! Peki böyle cevizli falan bir ekmek yapsak, onu da mi yemezsin? Hani hafif kekimsi? :) Ama bir yerde de çok güzel bir şey, sağlıklı bir yasam stili yani :P imrendim.

Post a Comment