New York’ta Buz Pateni Zamanı

8:32 AM / Posted by Qte /

Amerika’da cadılar bayramından hemen sonra başlayan ve 2 Ocak’a kadar süren dönem, Şükran bayramı, Christmas tatili ve yeni yıl kutlamalarını kapsadığı için, “tatil sezonu” olarak bilinir. Ve özellikle, New York’un en keyifli olduğu zamanlardır. Öncelikle her yer şükran bayramı kutlamaları için hindi motifli, turuncu-yeşil-kahverengi süslerle dolar. Şükran bayramının hemen ardından ise yılbaşı süslemeleri çıkıverir. Hediye alışverişi, aile yemekleri ve tatil hazırlıkları derken herkesi tatlı bir telaş sarar. Eğer böyle bir dönemde New York’u ziyaret ederseniz, gezip tozmanın dışında, tercih edebileceğiniz en eğlenceli aktivitelerden biri de buz pateni yapmak ve arkasından bir bardak sıcak çikolata ile kendinizi ödüllendirmek olacaktır. Şehrin en nefis sıcak çikolatasını nerede içebileceğinizi görmek için buraya tıklayın, en iyi buz pateni mekanları için ise bu yazıyı okumaya devam edin.

Çoğu New Yorklu patene oldukça meraklıdır. Bunu pistlere getirdikleri profesyonel patenlerinden ve artık işin kurdu olmuş kayış stillerinden hemen anlayabilirsiniz. Ama tasalanmayın, acemilerde düşünülmüş ve uygun fiyatlara ders almaları mümkün. Paten yapmasanız bile (ki şiddetle denemenizi tavsiye ederim), şehirde, yılbaşı ışıklarının ve süslerinin altında buz pateni yapanları izlemek de bir o kadar eğlenceli olduğu için mutlaka yolunuzu bu pistlere düşürün derim. Özellikle akşam ışıklarının altında ve hafta sonları bu pistlerin çevresinde yoğun bir izleyici kalabalığı görürsünüz zaten... sizde kalabalığa katılın ve tam bir New Yorklu gibi bu seyrin tadını çıkarın. İşte size bir kaç mekan tavsiyesi:

Benim favori mekanım the Ice Rink at the Rockefeller Center. Bu sene 72. yaşını kutlayacak olan pist, - paten için ve ya değil- şehrin yılbaşı döneminde mutlak gidilecek mevkilerden biri. Yalnızca sabahın erken saatlerinde gitmenizi tavsiye ederim çünkü aksi taktirde, 1 saatin üstünde beklemeniz gerekebilir. Ama beklerken sıkılmayacağınız garanti çünkü 5.caddenin göbeğinde bulunan bu pistin etrafı sürüyle alışveriş merkezleri ve dükkanla çevrili. Burada paten kiralamanın ücreti 8$, giriş yapmanın ücreti ise 9$-19$ arası değişiyor. Ayrıntılı bilgi için web sitesine tıklayın.

Sevdiğim bir diğer paten sahası ise, the Pont at Bryant Park. Bryant Park, yine 5.cadde üzerinde. Tarihi New York kütüphanesinin hemen arkasında yer alıyor ve etrafı hediye satıcılarının bulunduğu panayır alanı ile çevrili. Paten için olmasa da, benim şehirde sıkça gittigim bir yer Bryant Park çünkü çok merkezi ve oldukça dinamik. Bir banka oturup geleni geceni bile izleseniz, sıkılmadan kolayca saatler geçirebileceğiniz bir yer. Sex and the City hayranlarına ise ayrıca tanıdık gelecek bir mekan çünkü Carrie ve Mr.Big’in kaçamak yaptıkları meşhur otelleri parkın hemen yanında! Her neyse, bu park’ın pistinde paten kaymak bedava. Lâkin eğer paten kiralamak isterseniz, bunun ücreti 12$. Bu pist, 24 Kasım’dan itibaren hizmet veriyor. Ayrıntılı bilgi için burayı tıklayın.


Eğer paten kaymayı ilk defa deneyecekseniz ve ders almak isterseniz, Central Park’ın içinde yer alan Trump Wollman Rink’i tavsiye ederim. Burası daha ferah bir pist ve parkın göbeğinde olması da mekana ayrı bir ferahlık katıyor. Ülkenin en kapsamlı paten derslerin burada veriliyor olması, bir çoklarının bu mekanı tercih sebebi. Cuma öğleden sonraları giderseniz, pop ve ya klasik müzik eşliğinde yapılan paten showlarina da rastlayabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için burayı tıklayın. Ayrıca Central Park hakkındaki yazımı okumak isterseniz de burayı tıklayın.


Labels: , ,

12 comments:

Comment by zeynep on November 13, 2009 at 1:11 AM

ahh bu yazı beni çok fena şekilde gaza getirdi, şu an NY'a gelmek istiyorum ve butun o paten pistlerinde kaymak istiyorum. Bir de o sıcak çikolatadan istiyorum :)

Comment by Qte on November 13, 2009 at 1:51 PM

e hadi gel bekliyorum!! bu donem ny'un en guzel donemlerinden, anlatacak cok sey war. yeni yazilar icin heyecanlaniyorum.

Comment by Birileri anlatsın on November 14, 2009 at 2:31 PM

Şu bıçaklar üzerinde ne kadar güzel kayıyorlar, ben adım bile atamam. Gerçi onları seyretmek bile insanı dinlendirir.

Comment by mutfakcini on November 14, 2009 at 11:36 PM

Ne güzel görüntülerrrr.NY'u görmeyi çok istiyorum ben de.Benim aşkım Paris ve Roma ama,severim heralde NY'U DA :)

Comment by Qte on November 15, 2009 at 3:26 PM

Birileri Anlatsin-- aynen! terapi gibi, insanin ruhu dinleniyor vallahi.

mutfakcini- uff Paris ve Roma mi dedin!! ahh keske kismet olsa da gidebilsem. Ozelliklede Roma'yi merak ediyorum cok. New York'u da begenirsin elbet, insallah kismet olur da gelirsin.

Comment by Eliza Doolittle on November 20, 2009 at 3:52 AM

Ahhhh, Xmas "cherry mistmas" in NYC! Cok ozledim :) Iyi ki NY duragindan sonra simdi de Amsterdam'da konaklayan Eliza'yi kesfedip geldin de ben de bu blogu bulmus oldum...

Comment by Qte on November 24, 2009 at 7:32 AM

Selam Eliza, insallah yakinda gelebilirsin New York'a... gercekten de su aralar en keyifli zamanlari.. cok sevgiler.

Comment by SirEvo on January 20, 2010 at 2:15 PM

İzmir'den sevgilerle... :D

Comment by tedirginruhcikolatacisi on April 9, 2010 at 3:22 PM

Merhaba
Özlediim NY'u:(
Bryant parkta az oturmadım akşamları. Rockefeller'da da fotoğrafım var o zaman söylemişti arkadaşlar kışın buz pisti oluyor burası die. Sevindirik oldum bloğu keşfedince, yazının tarihini görünce de üzüldüm:(
sevgiler..

Comment by NiLaY on August 31, 2010 at 12:09 AM

harika bir yazı, keyifle okudum, ee bayaa da bilgilendim :) sevgiler

Comment by Unknown on January 29, 2011 at 7:03 PM

Cok guzel bir yazi olmus

Comment by Sivas on June 14, 2011 at 2:33 AM

Yazılarınıza genel anlamda göz attım ve oldukça bilgilendim. Paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Saygılar www.sivas.im

Post a Comment