Krem Peynir, Yumurta, Şeker, Vanilya ve Bolca Krema.

9:35 AM / Posted by Qte /

Bu başlık ne midir? Vallahi bence hayatin anlamı bile olabilir :) Ya da diğer bir bakış açısıyla, New York Style Cheesecake (peynir tatlısı)’in tarifi...

Bu bloğu yazarken, bazen kendimi Mehmet Yasin’in lezzet durakları programında gibi hissediyorum. Ama ne yapayım, New York’ta deneyecek öyle dayanılmaz tatlar var ki! Hepsini deneyip, sizlerle paylaşmak istiyorum. Tattığım ilk günden beri tiryakisi olduğum ve uğruna kıtalar aşabileceğim bir tatlı varsa o da Cheesecake’dir. Aslında Cheesecake tutkum, ben henüz 10-11 yaşlarındayken küçük ağabeyimi ziyarete gittiğim San Francisco’da başlamıştı. O zamanlar bu kalorili tatlıdan her gün bir koca dilim yer, yinede incecik kalmayı başarırdım-o ayrı bir konu- ama o lezzet damağıma nasıl yapışmışsa, o gün bugündür beni hep peşinden koşturmuştur. Evde sayısız denemeler, her restoranda her şeyden önce tatlı menüsüne bakmalar... İşte, serde böylesine bir tutku olunca , sizinle bu sevdamı paylaşmak istedim.

Cheesecake’in ilkel bir formunun ilk olarak Yunanistan’da ortaya çıktığı rivayet edilir. Sonraları, bu tatlıyı, Romalıların Yunanistan’dan Avrupa’ya taşıdığına inanılır. Asırlar sonra, göçmenlerin Amerika’ya bu tarifi getirmesiyle de Cheesecake’in Amerikanlaşma sureci başlamış. O dönemlerde, krem peynirinin de icadıyla, New Yorklular kendilerine özgü olan ve Cheesecake’in en sade bicimi olarak da tanımlayabileceğimiz “New York Style Cheesecake”’i yaratmışlar. Bu cennetlik tat, kısa bir sure içerisinde, şehrin dört bir köşesinde sunulmaya başlanmış. O gün bu gündür de, New York’un resmi olarak olmasa da kendisiyle bağdaştırdığı ve benimsediği bir tatlı olmuş Cheesecake.

Gel gelelim, şehrin en iyi Cheesecake’ini nerede yiyeceğinize. Aslında en pahallısından en ucuzuna her restoranda Cheesecake’in değişik versiyonlarını bulmanız mümkün. Hatta o kadar ki, menüler değişir, restoranlar açılır- kapanır ama her menüde Cheesecake mutlaka sabit eleman olarak yerini korur. Çilek soslusundan tutun, balkabaklısına, kahve aromalısından tutun, nanelisine…hangi tadı canınız çekerse, onu bulabilirsiniz bu şehirde. Ama sizde benim gibi, “en iyisini bir deneyeyim, gerisi nasıl olsa gelir” diyenlerdenseniz, yolunuzu mutlaka Eileen’s Special Cheesecake’e düşürmenizi tavsiye ederim. Zira, bu minicik dükkanın namı Amerika kıtasına sığmıyor diyebilirim.

30 seneyi aşkın zamandır New York’ta hizmet veren Eileen’s Special Cheesecake tüm New Yorklular tarafından bilinen ve sıklıkla tercih edilen bir dükkan. Duvarlar bu dükkanı ziyaret etmiş sayısız unlunun resimleriyle dolu. Yeri keyifli bir mahallede olmasa da, turistler ve yerel halk mutlaka yolunu bu dükkana öyle yada böyle bir bahaneyle düşürüyorlar. Tiryakiler için, telefonla ya da internet üzerinden verilen siparişler, 1 günde Amerika’nın herhangi bir yerine posta yoluyla da iletiliyor. Hatta ekstra $20 dolar karşılığında Hawaii’deki balayınıza ya da Puerto Rico’daki yaz tatilinize bile Cheesecake yollayabiliyorlar.

Bu sevimli dükkanda, minik porsiyonlarda sunulan Cheesecake’in tadı gerçekten de olağanüstü. Ne çok ağır, ne çok hafif, ne çok tatlı, ne çok sade... Ağızda dağılan ve uzun “mmmmmmm”lar çekmenize neden olan bir lezzet. Ananaslısından, capuccinolusuna menüde her tur Cheesecake bulunuyor ama benim favorim nedense sade olanı. O yoğun ama yinede mideye ağır gelmeyen krem peynir tadını almaya bayılıyorum yahu!! Emin olun, bir minik çatalcık tatmanız için bile Eileen’e gittiğinize değecek. Eileen’s Special Cheesecake, 17 Cleveland Place ve Kenmare Street’te yer alıyor.


Kaynaklar: Newyork.seriouseats.com, orderinny.wordpress.co

Labels: , ,

4 comments:

Comment by Malla on October 1, 2009 at 1:39 PM

ay niye yemedik ki:( ama ben orda bir alışveriş merkezinde adını hatırlamıyacağım tarçınlı bir hamur tatlısı yedim ki, düşündükçe canım çekiyor. Bir de salak gibi kalorisi yüksek diye kızımla paylaştık. Şimdi olsa da yesem:(

Comment by Qte on October 1, 2009 at 1:41 PM

himmm, acaba cinnebon mu yedin?www.cinnabon.com. off efsane birsey o. ama dogru saglam kalori :) aman canim, keyifli yenen seylerde cok da kalori aramicaksin, hayat felsefesi olarak keheh.

Comment by Malla on October 2, 2009 at 7:41 AM

evet bu , sitede tanıdım. Bu ne ya karşımda biri limon yiyor gibi, ağzım sulandı.Yemek konusunda becerikli ve meraklı biri olsaydım keşke fotoğrafından yaratırdım :((

Comment by khaos on October 7, 2009 at 11:19 AM

Hım.. Nerede olduğundan ote, insanın canı bu kadar chesecake çektirilmezki canım şu türkiye saatinde:)

Post a Comment