Seni Seviyorum New York

8:35 AM / Posted by Qte /

Marie Claire dergisinin Amerika’da yayinlanan yaz sayilarindan birinde, Amerika’yi sevmenin 50 nedeni ele alinmisti. Aman Allah’im, listede neler yoktu ki? Labradoodles’dan Shia LaBeouf’e, Mad Man dizisinin vazgecilmez sivri uclu sutyenlerinden, Ray-Ban Wayfarers gunes gozluklerine, her turlu abuk subuk sey nedeniyle Amerika sevilmis ;). Listeyi okurken epeyce guldum ve bende kendi kendime, New York’u sevme sebeplerimi dusunmeye basladim. Ortaya tonla neden cikti diyebilirim... Amaaaa tartismasiz, New York’u bu kadar cok sevme sebeplerimden ilki ve en agir basani restoranlari! Neden mi? Cesitliliklerinden.

Hint, Malezya, Cin, Norvec, Latin Amerika, Turk, Japon, Karayipler, Fransiz ve daha sayisiz bir dolu ulkenin mutfaklarinin lezzetlerini tadabileceginiz bir sehir New York. Hemde bir servet bayilmaya gerek kalmadan. Her kose basi ayri bir restorana, farkli bir lezzete ev sahipligi yapiyor. Boyle degisik restoranlara gire cika, 1 degil, 51 sehir gezmis gibi oluyorsunuz. Degisik kulturleri ve onlara saygiyla bagli insanlari taniyor, yasayis bicimlerini ogreniyor, merak ediyor daha da arastiriyor, daha da ogreniyorsunuz... Kosmopolit bir sehirde yasamanin da en guzel yani bu degil mi iste? Her an yeni birseyler kesfedebilmek...

9 sene once Amerika’ya ilk geldigimde bu bolluğa alisamamis, pasa pasa her gun makarnami haslayip, tereyaglayip yemistim. Ancak zamanla ne kadar buyuk bir zenginlikten kendimi mahrum ettigimi farkedip, lezzet duraklari turlarima basladim. İyiki de kabugumu kirmisim cunku buyuk bir hazineden mahrum kalacakmisim.

New York’a gelen herkes, bence en az 3-4 degisik ulkenin mutfagindan cikan lezzetlerin tadlarina bakmali- ozellikle de daha once hic denemediklerinizin... Biliyorum, insan genelde hep alistigi lezzetleri ariyor (bakiniz, Yemekteyiz yarismasi)... ama aliskanliklarin disina cikabilmek, biraz risk alip, bir iki deniz kestaneli sushi yemek ya da yilan etli corba icmek ve damak tadi kriterlerini zorlamak icin belkide en ideal sehir New York. Bu firsati buradayken iyi degerlendirmenizi oneririm.

Gidilecek restoran onerileri icin onceki yazilarimdan yararlanabilirsiniz. Son resimdeki soba noodle'larinin tadina bakabileceginiz, Sushi Samba ile ilgili yazimi okumak icin burayi tiklayin.


Kaynaklar: tabloidprodigy.com, adclassix.com

Labels: ,

4 comments:

Comment by Tijen on September 22, 2009 at 11:05 AM

Ben de NY'daki lezzet keşiflerine bayılıyorum. Hele de etnik mahallelerdekilere. Her gelişimde geziyorum, Hint, Çin, Kore, Latin Amerika, İtalyan, Arap, Malezya, Doğu Avrupa, Rus... Sadece restoranlar değil, marketler de muhteşem. Jackson Heights'daki Patel Brothers mesela, veya Brooklyn'deki Çin mahallesindeki büyük Asya marketi (adını unuttum şimdi)!

Comment by egeli on September 24, 2009 at 1:20 PM

ziyaretin ve güzel yorumun için sana çok teşekkür ederim arkadaşım...
sevgiler

Comment by Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet on September 25, 2009 at 11:56 PM

Çok sevdim blogunu.. Bundan sonra daha sık görüşmek üzere...

Comment by Malla on September 29, 2009 at 5:47 AM

Ziyaretin sayesinde blogunu keşfettim. Artık takibimdesin. NY. yazıların bana 10 günlük NY maceramı yeniden yaşattı. Teşekkürler. Bi daha gitmek nasip olursa rehberim senin blogun olur:))

Post a Comment