Biraz da Pazar Gezelim...

7:36 PM / Posted by Qte /

Is-guc ve tasinma telasi derken, bir koca hafta nasil gecti anlayamadim. Ama bu araya bir iki eglenceli aktivite sikistirmayi basardim! (Cin mahallesi sozumu hala tutuyorum, o da yakinda gerceklesecek). Mesela sizlere New York’un pazarlari nasil olur diye gostermek amaciyla Union Square’de kurulan “Farmer’s Market’i” gezip, fotografladim.

Amerika ve ozellikle de New York’u Hollywood filmlerinden takip edenler icin pazar kavrami cok yabanci gelebilir. Ornegin, annem beni ilk ziyarete geldiginde onu bir persembe pazarina goturmustum. Ortami gorunce, oldukca sasirmisti… Turkiye ve Amerika pazarlarinin en buyuk farki her birinin farkli amaclarla kurulmus olmasidir.

Turkiye’de genelde pazarda satilan urunler markettekilere gore daha ucuzdur. Siki pazarlik yapip, istediklerinizi ucuza alabilir, oradan tatmin olmus bir sekilde ayrilabilirsiniz. Ama New York’ta durum biraz daha farkli. Genelde, kurulan pazarlarda organik mallar ve yerel urunler pahali fiyattan satilir. Pazar mallarina gelince ise, marketlerde bulamayacaginiz tazelikte ve cesitlilikte sebzeler, meyvalar, peynirler, ev yapimi turtalar, ekmekler, ve icecekler tezgahlari doldurur.

Turkiyemin eglenceli pazarlarina benzemez ama New York’ta pazara gitmek de bir keyiftir. Ozellikle de New York marketlerinde satilan tarihi gecmesine 2 gun kalmis mallari yada hormondan patlayacak kadar sismis sebze/meyvalari almaktan bikip usanmissaniz… Dusunuyorum da, ben burada ne zaman pazara gitsem mutlaka bolca yesillik ve rengarenk meyvalar aliyorum. Ne yapayim, o kadar tazesini ve dogalini New York marketlerinde bulmak kolay degil… (Herkesin butun gun restoranlarda yemek yedigini dusunursek, taze sebzelere pek de bir ragbet olmayisi ve bu yuzden her yerde bulunmayislari anlasilir bir durum aslinda.)


Sebzeler ve meyvalari bir kenera birakirsak, benim New York pazarlarinda en cok begendigim bolum, turta satan bayanlarin bolumudur! Her pazara illaki gelir, ev yapimi turtalarini satar bu hanimlar. Mutlaka o bolumde uzun bir sira olur ve gunun sonunda tum turtalarini satmis olmanin gururuyla erkenden donerler evlerine. Eee ne de olsa turta Amerikalilarin en sevdigi tatlilarin basinda geliyor! Aksi beklenemez…
Turkiye’deki gibi bagiran, musteri avlayan pazarcilari bulamazsiniz belki ama yine de hareketlidir New York pazar yerleri. En yogun bolumlerden biri de cicekcilerin oldugu kisimdir! Ozellikle yaz aylarina girecegimiz su gunlerde, herkesin evine bir cicek alma telasi oldugu icin, o bolumde bicir bicir bir haretlilik gorursunuz.


Peynircisinden tutun da dondurulmus etler satan kasabina kadar her telden ilginc urune rastlamak mumkundur. Yolunuz duser de kendinizi bir Farmer’s Market’te bulursaniz, mutlaka apple cider icmenizi tavsiye ederim (her pazarda mutlaka bulunan baska bir urun daha). Bu baharatli elma suyu icecegi gunun yorgunlugunu ustunuzden aldigi gibi, enerjinizi de yerine getirecektir. New York’tan sevgilerle…












Labels: , ,

2 comments:

Anonymous on May 19, 2009 at 8:20 AM

Yasemin'cigim, agzina saglik. Pek guzel anlatiyorsun. Merakla bir dahakini bekliyorum :)
Boston'da da benim gittiklerim Copley Square de, birde Brookline'da Coolidge Corner'da. Ben de firsat buldukca farmer's market lara gitmeyi cok seviyorum. Daha o guzel urunleri alip,yemeden kendimi iyi hissediyorum :)
Ece ♥

Comment by Qte on June 10, 2009 at 7:31 PM

Canim Ece'cigim, cok tesekkurler. Daha neler anlatacagim, beni izlemeye devam et :) ehehehe.

Post a Comment