Window Shopping

2:52 PM / Posted by Qte /

Havanin guzel oldugu gunlerde, en sevdigim aktivitelerden biri 5.cadde’de yuruyuse cikmak. 5.caddede yurumek, degisik insanlari gormek, magazalarin birbirinden yaratici vitrinlerine dalip gitmek insani baska alemlere alir goturur. Alisveris etmek sart degil, sadece dukkanlarin vitrinlerine bakarak bile eglenebilir, desarj olabilir ve New York’u biraz daha iyi taniyabilirsiniz. Iste boyle alisveris yapmadan, dukkan gezmeye New Yorklular Window Shopping diyorlar. Kriz zamaninin en onemli deyimlerinden biri!


Aslina bakarsaniz, bugün en büyük özel emlakçılık şirketi ünvanını taşıyan Cushman & Wakefield’in yaptığı bir araştırmada, 5.cadde, dünyanın en pahallı caddesi seçilmiş. Hakikaten de 5.caddede en lüks markalara rastlamak mümkün; Salvatore Ferragamo, Japon Takashimaya, incileriyle meşhur Mikomoto, Bvlgari, Gucci, Pucci, Bottega Veneta, Bergdorf Goodman, Fendi ve daha kimler kimler…. Aslında, bu markaların kirası milyon dolarları bulan 5. caddede dükkân açmaları bile bir tarz reklâm olarak algılanıyor. Örneğin, Amerikalı gençlerin gözdesi olan ve hızla Avrupa ve Türk marketlerine de yayılan Abercrombie and Fitch’in 5.cadde üzerindeki 5 katlı binası markanın pazarlama stratejisi doğrultusunda açılmış. Icerisi adeta bir gece klubu; los mu los bir isik, bangir bangir bir muzik, kalabalik bir ortam. Alisveris yapmak mumkun bile degil, sirf reklam… ama yinede girip gezmek, disco-shop tecrubesi edinmek keyifli… 5.caddeyi 5.cadde yapan olay da bu zaten!

Bahsetmeden edemeyecegim, her gün milyarların döndüğü, modanın kalbinin attığı, 5. caddede Türk’lerin de göğsünü kabartan bir dükkân var: Gilan. Türkiye ve Azerbaycan’daki şubelerinden sonra bir de 5. caddede, Louis Vuitton binasının hemen yanı başında zarif bir prens edasıyla dikilen bu Türk kuyumcusunda, Osmanlı etkisindeki mücevherler özellikle turistlerin çok ilgisini çekiyor. Gelmisken bir iceri girin derim. New York’tan sevgilerle…

Labels: , ,

0 comments:

Post a Comment